måndag 9 april 2018

Tack alla elever på Österåkers gymnasium

Idag har jag varit på Österåkers gymnasium och lyssnat till några elever som presenterat sitt projekt , Erasmus ( dvs Eu-finansierat) och samarbetsprojekt med flera länder som handlar om social gemenskap, integration. Det var så bra, vilka underbara ungdomar, jag blev mycket berörd och önskade man kunde göra alla av dem till integrationsambassadörer. De talade ur hjärtat ( och rakt in i mitt, jag lovar) om hur de på ett personligt plan ändrat uppfattning om dem som flytt hit från andra länder - också de elever som har utländsk bakgrund såg hur projektet hade gett dem tillbaka.Fick bra information om hur arbetat börjat med integreringen på skolan. Tack alla elever på Österåkers gymnasium - ni fyllde på energi och gav mig nytt bränsle om att det finns hopp om framtiden




Inga kommentarer:

Bygg flerbostadshus i trä

Pressmeddelande den 2 mars 2020 Bygg flerbostadshus i trä Utvecklingen av stadsbebyggelse i trä ökar markant. Det som driver på den ut...