fredag 18 november 2011

Det händer betydligt mer än vad som syns i media

Vad är det som gör att man väjer att bli kommunalpolitiskt aktiv ? Jag gjorde det för 20 år sedan för att jag vill förändra och förbättra i en kommun man bor i och gillar. Tycker att politiker skall vara aktiva, och engagerade och det har jag haft som mitt eget motto. Men det är upp till var och en hur den vill vara. Generaliseringar av kommunpolitiker är jag ingen vän av. Utan titta på vad ledamöterna och partierna presterar och döm efter det. Kommunen består utav mer än dess styrande majoritet, den består också av en aktiv opposition. men i kommunen, läs kommunen, inte major tidning, där får inte oppositionen förekomma. Det vill vi ändra på, inte minst av demokratiska skäl. Hur kan vi bättre visa vad som faktiskt görs, som aldrig blir synligt av tex lokala media ?

Inga kommentarer:

Bygg flerbostadshus i trä

Pressmeddelande den 2 mars 2020 Bygg flerbostadshus i trä Utvecklingen av stadsbebyggelse i trä ökar markant. Det som driver på den ut...