onsdag 15 augusti 2007

Bojkotta högklackat till hunden!

Foto: http://www.fotoakuten.se/
Låt hunden får vara hund !
Ibland kan man undra varför folk skaffar hund. Är det för att man saknar sin småbarnstid då man lekte med dockor, och så fortsätter man att spöka ut sin lilla hund. Varje gång jag ser någon stackars krake till hund i små kläder och skor skakar jag förundrat på huvudet. Jag tycker det är absurt. I Expressen idag finns en intressant artikel om hur detta klädmode för hunder växer i New York, med märkesväskor för de små djuren och lösflätor, ja ni läste rätt lösflätor. Det var i USA, men är vi så mycket bättre här i Sverige undrar jag ? Gå en tur på stan så ser ni faktiskt en hel del hundar som är utspökade.

Jag tycker detta är helt fel, en hund är en hund och ingen leksak. Så sluta plåga de små stackarna.

Inga kommentarer:

Bygg flerbostadshus i trä

Pressmeddelande den 2 mars 2020 Bygg flerbostadshus i trä Utvecklingen av stadsbebyggelse i trä ökar markant. Det som driver på den ut...