tisdag 11 december 2007

Systembolget är coolt

Tillhör dom som tycker att Systembolaget är coolt. Jysst sortiment utifrån mina preferenser. har förstått att eftersom Systembolaget är så pass stora har de möjlighet att köpa in ett bra varor till överkomliga priser.När jag behövt råd med tillexempel val av något gott vin till middagen så har det aldrig varit problem, tvärtom så visar Systembolagets personal på stor kunskap som de gärna delar med sig till sina kunder. Varför sälja ut något som fungerar ?
Vad är alternativet ? Precis som i andra länder handla i varje småbutik i varje hörn, jag är inte imponerad av det jag sett när jag varit utomlands,dessutom så riskerar kontrollen av åldersgränsen bli sämre.
Nu har jag fått gnälla av mig. Men faktum kvarstår Systembolaget är coolt och jag tycker inte att det bör säljas ut, dessutom läste jag att det skall gå på auktion! Denna regeringen, läs minister Odell har inte varit så lyckad på affärer så det finns fog för att vara minst sagt fundersam.

Inga kommentarer:

Bygg flerbostadshus i trä

Pressmeddelande den 2 mars 2020 Bygg flerbostadshus i trä Utvecklingen av stadsbebyggelse i trä ökar markant. Det som driver på den ut...