fredag 18 januari 2008

Mitt hundrade inlägg


Sedan jag startade min blogg i april/maj förra året har jag nu författat mitt hundrade inlägg. Ni som läst dem är över tvåtusen sedan i höstas.Helt fantastiskt tycker jag!

Det är spännande att se vilka av dessa inlägg som lästs mest.

Att många upprörs över våld mot kvinnor och alla de orättvisor som kvinnor utsätts för är positivt.

Prostitution är ett ämne som också får många att svalla över, de flesta tycker att den svenska ståndpunkten mot prostitution och för den sexköpslag vi har är rätt och bra, men de finns dem som arbetar för att få tillstånd en förändring, likt den som finns i Tyskland och Holland, jag tror inte de kommer att lyckas.

Så här på fredagen när man blickar tillbaka på veckan som gått så står partiledardebatten i Riksdagen i fokus, där överraskade Reinfeldt genom att så fullständigt tappa koncepten, borta var det statsmannamässiga uppträdandet, fram kom de gamla takterna från tiden som MUFF-ordförande.

Han till och med vände sig till svenska folket, speciellt till dom som sagt sig ge socialdemokraterna stöd i opinionsundersökningar, Sifo och andra, och menade att dom inte vet vad de stöder. Det tycker jag är fräckt gentemot människor som råkar tycka att andra politiska partier än Reinfeldts är bättre. Folk har väl rätt till sin egen uppfattning ?

Det är ett märkligt sätt att hantera det faktum att allt färre ger moderaterna sitt stöd - att i princip skälla på dom. Det visar samtidigt att Reinfeldt inte förstått att missnöjet utgår ifrån innehållet och de nu synliga konsekvenserna av regeringens förda politik. Det kan man inte skylla svenskarna för! En statsminister som agerar så kommer inte att lägga om kurs, utan fortsätta skälla på allt och alla.

I övrigt får vi väl glädja oss åt att det har vänt mot att dagarna blir allt ljusare. Fast det än så länge ser tusan så mörkt ut. Själv skall jag i helgen ta det lugnt och vårda min begynnande flunsa, det bästa med det är att det är legitimt att få slöaloss en stund i tv-fåtöljen och mysa.
Ha en trevlig helg alla läsare och bloggare!

Inga kommentarer:

Bygg flerbostadshus i trä

Pressmeddelande den 2 mars 2020 Bygg flerbostadshus i trä Utvecklingen av stadsbebyggelse i trä ökar markant. Det som driver på den ut...