onsdag 20 augusti 2008

Badkarskanten skurar jag själv, det skall ingen behöva betala

Bild: www.fotoakuten.se

Hushållsnära tjänster har blivit en flopp och nu försöker regeringen ytterligare än gång. Förslaget vidgas till ta bort kraven på F-skattsedel och arbetsgivaravgifter, så i princip kan nu grannar börja städa hos varandra. Detta förväntas bland annat få bukt med den s k svarta marknaden.

Jag tror inte att det nu ändrade förslaget kommer att lyfta frågan om hushållsnära tjänster till några högre höjder. För även om jag verkligen gillar mina grannar enormt mycket så vill jag inte ha dem i mina byrålådor eller plockandes i mitt eget damm. Föresten så tycker inte jag att städning hemma hos mig skall bekostas av någon annan än mig själv.Och jag vill inte bekosta någon annan frisk människas städning heller. Bara i ett undantag och det är hos äldre och handikappade - då ställer jag upp.

Inte tror jag att det nya förslaget kommer att påverka det faktum att det sker handel utan skatt och redovisning. Utan det handlar om inställning, om attityd till , och solidaritet med samhället i stort. Sköt dig själv och skit i andra-mentalitet är den som underbygger detta.

Och inte tror jag att lösningen av arbetslösheten ligger i att vi börjar städa hos varandra.
Det finns bättre sätt att använda dessa skattemedel på det är helt säkert.

Om detta har naturligtvis Krassman med flera bloggat:
http://www.krassman-inyourface.blogspot.com/

Inga kommentarer:

Bygg flerbostadshus i trä

Pressmeddelande den 2 mars 2020 Bygg flerbostadshus i trä Utvecklingen av stadsbebyggelse i trä ökar markant. Det som driver på den ut...