fredag 30 januari 2009

Sälj inte vårt Apotek

Tillhör dem som gillar Apoteket. Som mångårig diabetiker med behov av livsavgörande mediciner, känner jag mig trygg och bra och professionellt bemött av Apoteket. NU känner jag mig orolig. Skälet är att den moderatstyrda regeringen lägger inom kort ett förslag om att avreglera apoteksmarknaden. Det är en avreglering som genomförs av
s k ideologiska skäl. Detta gynnar inte mig och dig som konsumenter utan främst internationella läkemedelsgrossister. Det vinstintresse som driver dessa företag är ingen bra drivkraft för en säker läkemedelshantering. Risken är stor för högre kostnader för oss skattebetalare.

Det finns i Sverige en väl fungerande apoteksmarknad. Apoteket garanterar en effektiv och säker hantering av läkemedel och har bland Europas lägsta priser.
Jag vill som socialdemokrat rädda och säkra den kostnadseffektiva Apoteken. Vill i fortsättningen ha kvar vårt Apotek i centrala Åkersberga och inte behöva gå till tillexempel ICA, eller till ett hörn av Willys och handla min medicin.

Trevlig helg önskar
Ann-Christin Furustrand socialdemokrat och ”Apotekskramare”

Inga kommentarer:

Bygg flerbostadshus i trä

Pressmeddelande den 2 mars 2020 Bygg flerbostadshus i trä Utvecklingen av stadsbebyggelse i trä ökar markant. Det som driver på den ut...