torsdag 26 mars 2009

Är du också trött på privatiseringsvågen ?

Jag gillar Apoteket, att få handla Ipren på Konsum är inget märkligt men jag vill inte ha de usla "cigarrbodar" som en del Apotek utomlands är här i vårt land. Privatisering leder inte självklart till ökad kvalitét. Är trött på den privtiseringsvåg som går genom Sverige. Dessutom så brukar privatisering leda till högre priser för konsumtenterna - något att vi konsumenter kan så fram emot. Vad säger pensionärsorganisationerna om det ?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du far med dåliga argument och bristande logik. Att privatisera något är inte att ge upp regleringen av det samma. Jag har längtat efter avmonopoliseringen av Sverige så länge nu, efter att ha missat snåla öppettider på Systembolaget och Apoteket. Ska vi vara ärliga så går det alldeles utmärkt att reglera privata företags tågtrafik i Region Skåne så att privatisera SJ är inte någon stor sak.

Ann-Christine Furustrand sa...

Hej Johan, och hur mycket billigare blev det att åka tåg i Skåne ? Så vad är poängen ? Är det viktigare för dig att något drivs privat, än att det är bra och har billiga priser ?
Bästa hälsningar Ann-Christin

Anonym sa...

vaddå snåla öppettider? "Mitt" apotek har öppet veckans alla dagar och samma tider som övriga butiker i centrum...jag vill också ha kvar mitt apotek som jag faktiskt är delägare i...och som jag litar på inte har något vinstintresse av mig och mina mediciner!!!
Rosita

Bygg flerbostadshus i trä

Pressmeddelande den 2 mars 2020 Bygg flerbostadshus i trä Utvecklingen av stadsbebyggelse i trä ökar markant. Det som driver på den ut...