onsdag 25 augusti 2010

Ankis blogg: Att vara valarbetare då gör man ALLT

Dagens valarbete har bestått av att sätta upp valaffischer, delvis i ösregn. Sedan har jag stått i en liten bod och klistrat nya affischer. Justerat webbsidan en aning. För två veckor sedan lämnade jag in en debattartikel till tidningen Kanalen och har inte fått något besked om den kan tänkas komma in, idag fick jag besked, att de inte kunde lova något, givetvis hoppas jag att den kommer in för jag tycker att den artikeln har något viktigt att förmedla.

I går kväll var vi tre styckens om knackade dörr, vi lyckades knacka 82 dörrar och förde massor med bra och intressanta samtal om samhället och om politik. En dam var vänlig nog att visa sin tomatodling och bjöd på härligt solmogna tomater, jättegott. I morgon blir det att gå upp med tuppen 08.00 frukostmöte.

Nog har valarbete sin alldeles egen charm.

( P.S bilden från lördagens torgmöte)

Inga kommentarer:

Bygg flerbostadshus i trä

Pressmeddelande den 2 mars 2020 Bygg flerbostadshus i trä Utvecklingen av stadsbebyggelse i trä ökar markant. Det som driver på den ut...