fredag 17 september 2010

Ankis blogg: Vilket underbart team Sahlin, Ohly och Wetterstrand är i debatten!

Tittar just på debatten i SVT och jag måste säga att jag känner mig stolt över Mona Sahlin och hennes insats, helt suveränt!  Jag tycker att både Lars Ohly och Maria Westterstrand är jättebra. Det rödgröna regeringsalternativet tar hem den här debatten med råge.

Moderaternas Fredrik Reinfeldt liksom resten av de borgerliga partiledarna tar inte ansvar för konsekvenserna av sin förda politik som lett till att 30 000 nu utförsäkras bland dem allvarligt sjuka. Jag tycker att det är så dåligt att inte kunna säga , inte kunna erkänna att nedskärningarna i sjukförsäkringen gjorts för att dra in resurser för i sin tur ge iväg dessa till friska arbetsföra högavlönade i form av skattesänkningar. Det är uselt av alliansen att inte står för den politiken!

När alliansen konfronteras med effekterna av sin egen förda politik väljer Fredrik Reinfledt att lägga huvudet lite på sned och se "drabbat " ut, Göran Hägglund väljer att säga sig upprörd för de fall som visats i media, men väljer att strunta i de övriga 30 000 som sitter i samma situation, Jan Björklund står tyst och skakar på huvudet och Maud Olofsson står och hånler, och säger att detta inte är verkligheten.

Låt mig vara tydlig, jag tycker inte att en regering som skapat dessa effekter skall kunna väljas på nytt. Nästa mandatperiod står ytterligare 40 000 på väg att bli utförsäkrade, utvecklingen måste helt enkelt stoppas.Sverige måste återigen bli ett varmare och mänskligare samhälle och det kan bara de rödgröna åstdkomma ! På söndag visar vi vad skåpet skall stå!

Inga kommentarer:

Bygg flerbostadshus i trä

Pressmeddelande den 2 mars 2020 Bygg flerbostadshus i trä Utvecklingen av stadsbebyggelse i trä ökar markant. Det som driver på den ut...