onsdag 27 april 2011

Pryat på Luna förskola det var toppen!

Idag har jag pryat på Luna förskola i Åkersberga. Vilka härliga ungar, och vilken underbar personal jag mött. Dom har verkligen bjudit mig på den roligste dagen av de cirka hundra dagarna som jag varit oppositionsråd i Österåker. Luna förskola är en förskola i Åkersberga med stor potential till att kunna bli tillexempel en förskola med internationella präglig, ett resurscentrum med spetskompetens för flerspråkiga barn och föräldrar . Här skulle kommunen kunna göra något riktigt bra, skall försöka formulera ned det - har fått masssor av bra idéer med med mig, och det är jag väldigt tacksam för. Besöket har också varit en bekräftelse på att det gäller att vara rädd om den personal som finns inom förskolan och inte kasta bort kompetensen. Det vore en välgärning om den borgerliga alliansen som styr kommen kunde dra tillbaka sina tankar på att göra sig av med mellan 15 - 25 barnskötare - för alla den personal behövs i den kommunala förskolan, speciellt om Österåkers kommun skal bli länets bästa skolkommun!"

Inga kommentarer:

Bygg flerbostadshus i trä

Pressmeddelande den 2 mars 2020 Bygg flerbostadshus i trä Utvecklingen av stadsbebyggelse i trä ökar markant. Det som driver på den ut...