torsdag 28 april 2011

Att vara rädd om vattnet och vad görs om det blir kris

I dag var Livsmedelsveket i kommunalhuset i Åkersberga och genomförde en uppföljning och genomgång med politiker och ansvariga tjänstemän, inkl Norrvatten, Roslagsvatten, Brandförsvar m.fl för att slipa organisationen om något skulle hända som inte får göra det. Om lagstiftning, om ansvar etc.

Deltog i min roll som oppositionsråd och därmed ingående i kommunens krisledningsgrupp. Lärde mig en massa bra saker. Att Österåkers kommun tillexempel har ett ovanligt bra skydd för sitt dricksvatten mot bakterier och parasiter i form av kemiska fällning och kolfilter och UV-ljus. Det känns skönt att veta med tanke på vad som drabbat andra kommuner i form av tex parasiter.

Fick en del bra funderingar med mig till förbättringar som jag skall grunna vidare på.
I morgon skall jag för första gången vara med på sammanträde med Stockholm Nordost, skall bli spännande vad det kan innebära framöver.

Inga kommentarer:

Bygg flerbostadshus i trä

Pressmeddelande den 2 mars 2020 Bygg flerbostadshus i trä Utvecklingen av stadsbebyggelse i trä ökar markant. Det som driver på den ut...