söndag 8 mars 2015

En vecka fylld med glädje och förfäran




 
 

Möte med HSB Stockholm

I torsdags var jag inbjuden till HSB Stockholm för att lyssna till hur de ser på byggande och förvaltande av lägenheter. Mycket intressant och välbesökt möte.  Helt klart är att i Öteråker vore det önskvärt om fler byggföretag visar intresse, PEAB och JM i alla ära, men varför inte också se mer av konkurrens från andra. Vore trevligt att se vad andra byggföretag kan erbjuda Österåker. Se bild till vänster.


Inbjuden till Föreningen Eduardo Madariaga

I lördags, 7 mars, var jag inbjuden till Föreningen folkbildning för frihet - Eduardo Madariaga i Folkets Hus i Åkerberga för att prata om den internationella kvinnodagens betydelse. Jag är mycket glad över att jag blev inbjuden och det var ett trevligt möte. Den bildpresentation som jag förberett blev tyvärr inte riktigt vad jag tänkt mig då lampan i projektorn var trasig. Så det var bara att göra det bästa av allt och visa de pappersbilder jag hade. Det verkade funka ändå. Se bild till höger och vänster.



I söndags på Internationella kvinnodagen tog jag en prommenad i vårsolen och i Åkersberga blommade dessa gula fina blommor tror det är vårlök, helt fantastiskt.
 

På Storängstorget i Åkersberga i söndags kl 11 samlades männsikor för att visa sin avsky för det som inträffade i lördags i Åkersberga centrum, några svartklädda män i 30 års åldern, nazister, delade ut flygblad .

Åkerbergabor som gav yttryck för sina åsikter, bland annat en man, fick motta slag och sparkar av dess mörka krafter. En riktigt grov misshandel.

När argumenten tryter, eller då inte motargument kan hanteras med annat än att ta till våld, visar dessa svartklädda män sin litenhet.

Vi som idag visade vårt stöd på torget idag tog ställning mot våldet och den inskränkthet som detta står för och till stöd för den man som misshandlade svårt.






S-kvinnor höll idag sitt årsmöte.

Kristina Embäck valdes till ordförande. Aktuella politiska frågr diskuterades till kaffe och god kaka.

 



Inga kommentarer:

Bygg flerbostadshus i trä

Pressmeddelande den 2 mars 2020 Bygg flerbostadshus i trä Utvecklingen av stadsbebyggelse i trä ökar markant. Det som driver på den ut...