tisdag 22 maj 2007

Regeringens politik väcker förtvivlan


Foto: Regeringens politik blir för allt fler sur och hårdsmält

Jag känner förtvivlan över regeringens politik skrev Börje Hörnlund, centerpartist och minister i Carl Bildt regeringen 1991-94 på DN-debatt. Jag tror att han ger uttryck för vad allt fler känner, ett missnöje med att en liten grupp i samhället som har det väldigt bra nu fått sitt guldkantade liv än mer förgyllt av beslut efter beslut av regeringen Reinfelt. Moderaterna som före valet ville se sig själva som ett brett parti, till och med ett nytt arbetareparti har nu allt svårare att hålla fasaden uppe. Samtidigt som regeringen gynnar ett fåtal så pekar man också ut dem som är arbetslös eller drabbats av sjukdom som varandes samhällets paria. Det är klart att en sådan politik skapar spänningar i samhället. Själv är jag inte förvånad, har till och med svårt för att låta bli att säga, vad var det vi sa, men jag skall låta bli. Men jag förstår dom som röstade på alliansen, på moderatena i tron om att dom var något nytt, ett bredare parti och som nu ser ett parti, en regering som har svårt att hålla fasaden uppe och som ser vad som skiner igenom - klart att det finns ett stigande missnöje.

Inga kommentarer:

Bygg flerbostadshus i trä

Pressmeddelande den 2 mars 2020 Bygg flerbostadshus i trä Utvecklingen av stadsbebyggelse i trä ökar markant. Det som driver på den ut...