måndag 15 oktober 2007

Riktiga män vet var gränsen går !

Fotoakuten.se
Riktiga män vet var gränser går. Riktiga män slår ingen kvinna. Riktiga män våldtar ingen kvinna. Jag delar uppfattningen om att män inte har någon kollektiv skuld för det omogna män gör. Däremot har vi alla ett ansvar att säga vad vi tycker. Visa vart gränserna går och ge uttryck för det !Jag bloggar och diskutera där jag har möjlighet, jag använder min roll som politiker så mycket jag kan, det är bland annat mitt bidrag. Vad gör du ?

I morgon, den 16 oktober, faller domen i det uppmärksammade våldtäktsmålet som kallas Stureplansmålet. De två män som står åtalade för att ha våldtaget ung kvinna, varav en av dem är inte första gången han står åtalad för samma sak. Kommer de att fällas , eller frias. jag sticker inte under stol med att det skulle vara bekymmersamt om det inte denna gång blev en fällande dom. Är rädd för vad det skulle ge för signaler till alla de omogna män som inte har vett att se gränserna.

Uppskattar artikeln i Aftonbladet undertecknat av män som uttrycker att " Ingen man som slår eller våldtar ska känna minsta tvekan om att hans beteende möter förakt hos andra män. Att använda våld är i högsta grad omanligt "

Jag håller med, för så säger bara riktiga män!

Inga kommentarer:

Bygg flerbostadshus i trä

Pressmeddelande den 2 mars 2020 Bygg flerbostadshus i trä Utvecklingen av stadsbebyggelse i trä ökar markant. Det som driver på den ut...