tisdag 15 april 2008

Vill ha Apoteket kvar !

Jag tillhör dom som gillar Apoteket. Varje gång jag varit utomlands och varit tvungen att leta rätt på plåster, något magsjukepiller, hostmedicin, eller bindor, så har jag tänkt vilken tur att vi har vårt system med Apotek hemma i Sverige. För det jag mött i England är bland läppstift och parfymer där har jag kunnat hitta näsdroppar och annat, att sedan hitta någon att rådgöra med har varit betydligt svårare, servicegraden går inte att jämföra med våra Apotek. Likaså i Grekland där har jag blivit hänvisad till en till ytan extremt liten butik där butiksägaren med en stinkande sur cigarr i munnen pekat ut var menstruationsbindorna fanns. Vid det tillfällen kände jag mig lyckligt lottad att det inte var något värre och allvarligare jag behövde prata med honom om. Ungefär samma erfarenhet har jag från Spanien, små sunkiga butiker. Nej, jag de privata näringsidkarna som jag varit i kontakt med som turist har inte imponerat på mig, tvärtom har det gjort att jag uppskattar de svenska Apoteken så oändligt mycket mer. Varför sälja ut något som fungerar ? Varför sa inte den moderatstyrda regeringen att de skulle göra sig av med tillexempel Apoteket. Varför lät de inte svenska folket få avgöra detta - väljarna i Sverige har anledning att känna sig förda bakom ljuset! Det är hög tid att börja säga ifrån!

Inga kommentarer:

Bygg flerbostadshus i trä

Pressmeddelande den 2 mars 2020 Bygg flerbostadshus i trä Utvecklingen av stadsbebyggelse i trä ökar markant. Det som driver på den ut...