Nu har väl ändå reklammakarna, och de politiska strategerna i Tyskland fått spatt. Läser i Aftonbladet att Angela Merkel lanseras i ny reklamkampanj med djup urringning där hela bilden fokuserar på hennes böst. Brösten lutar ut (väller ut) allt understött med slagorden " Vi har mer att erbjuda ! " Oseriöst enligt min uppfattning! Och borde inte höra hemma någon stans, allra minst inom politiken och dessutom i en kampanj där det handlar om att få förnyat förtroende för förbundskanslern. Dessutom försvarar sig den kristdemokrat som regisserat denna kampanj mot kritiken att folk inte har någon humor när man nu för en gångs skull gjort enligt henne en
" rolig affisch". Snälla nån det är väl skillnad på humor och ren plump dumhet.
Hoppas verkligen att detta oseriösa tilltag inte lockar något parti här i Sverige inför nästa års val, för vem vill tillexempel se Maud Olofssons dekortage jäsa ut i bild!
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Bygg flerbostadshus i trä
Pressmeddelande den 2 mars 2020 Bygg flerbostadshus i trä Utvecklingen av stadsbebyggelse i trä ökar markant. Det som driver på den ut...
-
Vad håller folkpartiet och Jan Björklund på med ? Läser i Expressen att Jan Björklund och Mona Sahlin bråkar - om Marita Ulvskog. Folkpartil...
-
I går var det sammanträde med kommunstyrelsens arbetsutskotts i Österåkers kommun. Då beslöt sig moderaterna för att dela Röllingby gymnas...
-
http://www.fotoakuten.se/ ( Fick i morse knas på min blogg så detta inlägg fick jag lägga in på nytt ) Tidigare i år kunde vi alla läsa om ...
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar