onsdag 12 augusti 2009

Märkligt plump affisch

Nu har väl ändå reklammakarna, och de politiska strategerna i Tyskland fått spatt. Läser i Aftonbladet att Angela Merkel lanseras i ny reklamkampanj med djup urringning där hela bilden fokuserar på hennes böst. Brösten lutar ut (väller ut) allt understött med slagorden " Vi har mer att erbjuda ! " Oseriöst enligt min uppfattning! Och borde inte höra hemma någon stans, allra minst inom politiken och dessutom i en kampanj där det handlar om att få förnyat förtroende för förbundskanslern. Dessutom försvarar sig den kristdemokrat som regisserat denna kampanj mot kritiken att folk inte har någon humor när man nu för en gångs skull gjort enligt henne en
" rolig affisch". Snälla nån det är väl skillnad på humor och ren plump dumhet.
Hoppas verkligen att detta oseriösa tilltag inte lockar något parti här i Sverige inför nästa års val, för vem vill tillexempel se Maud Olofssons dekortage jäsa ut i bild!

Inga kommentarer:

Bygg flerbostadshus i trä

Pressmeddelande den 2 mars 2020 Bygg flerbostadshus i trä Utvecklingen av stadsbebyggelse i trä ökar markant. Det som driver på den ut...