måndag 25 oktober 2010

Nominerad till nytt oppositionsråd

Vid ett medlemsmöte förra veckan, onsdagen den 20 oktober närmare bestämt, bekräftade socialdemokraterna i Österåker sitt tidigare beslut att nominera mig till nytt oppositonsråd i Österåker

Det känns stort. Och jag ser fram emot fyra spännande år där vi socialdemokrater nu gör en omstart med sikte på framtiden. Vi kommer att driva en konstruktiv oppositions politik med Österåkers främsta för ögonen. Vi kommer att ta fram innovativa lösningar på dagens och morgondagens problem, alltid med fokus på medborgarnas behov och önskemål, inte bara marknadens.
Lika självklart som vi kommer att vara tydliga med att påvisa skillnaderna i politiken som borgerligheten för, och påvisa de fel och brister vi ser kommer vi redogöra när vi tycker att något funkar och är bra för Österåker. För mig är delaktighet från de som berörs av de fattade besluten avgörande och i min roll som oppositionsråd kommer jag vara två öron och en mun för Österåkers medborgare.

Hälsningar

Ann-Christin Furustrand

Inga kommentarer:

Bygg flerbostadshus i trä

Pressmeddelande den 2 mars 2020 Bygg flerbostadshus i trä Utvecklingen av stadsbebyggelse i trä ökar markant. Det som driver på den ut...