tisdag 31 maj 2011

Fräcka hojar, Ny turistbyrå och rundresa på Ljusterö

Lördagen den 21 maj på torget i Åkersberga Centrum samlades många fräcka motorcyklar. Det var häftigt att gå runt och titta måste jag säga. En av grabbarna till en häftig hoj pratade jag med och han önskade mig lycka till som oppositionsråd och tyckte det var bra att jag syns, och är ute och visar mig. Att höra det är sånt man blir glad av.

Torsdag kväll den 26 maj började vi socialdemokrater i Österåker vår försommarkampanj då vi går ut och knackar dörr och lyssnar på vad medborgarna tycker och tänker. Det var riktigt trevligt. Tyvärr missade jag att ta bilder när Bror Segerlund och jag gick tillsammans denna kväll.

Fredagen den 27 maj åkte partivännen Rosita Olsson Palmberg som också är vår gruppledare i Samhällsbyggnadsnämnden en tur med bilen från Åkersberga, och till Ljusterö för att skaffa oss en uppfattning om olika planer för byggande som finns. Det finns inget bättre än att ta sig tid att åka ut och se själv på plats. Bilden till vänster är från Ljusterö torg och bilden till höger tvärsöver gatan där ett 70-tal bostäder planeras att byggas.


På eftermiddagen samma dag  var det invigning för ny turistbyrå placerad på Österåkers gymnasium( gamla Bergaskolan). I den inglasade delen finns nu en turistbyrå som skall skötas av skolelever denna sommar. Här finns också ett café så det är fullt möjligt att i sommar slå sig ned , ta en bit och äta, eller bara fika och ta del av information om vad som händer här iÖsteråkers kommun. Turistbyrå finns i ljusa fina lokaler med en del alster från lokala konstnärer. Om jag finge önska alldeles fritt, så hade jag hellre sett att denna vår lokala turistbyrå fanns i en lokal i Åkersberga Centrum, dvs mitt i byn, där alla människor flanerar. Men nu är det inte så att socialdemokraterna har det inflytandet i politiken, så våra drömmar blir inte verklighet så där direkt. Men både jag och flera många med mig hoppas ju , förstås.

På lördagen den 28 maj hade vi en gemensam egen utbildningdag på Runö, som vi socialdemokrater själva hade för våra egna förtroendevalda. Det var trevligt och lärorikt. Nu har det snart gått ett halvår och det är bra att stämma av och blicka framåt.



Inga kommentarer:

Bygg flerbostadshus i trä

Pressmeddelande den 2 mars 2020 Bygg flerbostadshus i trä Utvecklingen av stadsbebyggelse i trä ökar markant. Det som driver på den ut...