torsdag 8 december 2011

Urk för hosta och snuva

Sitter i fotöljen hemma med en kopp te. Har superont i halsen och hostar så att jag knappt kan sluta. Maken tycker jag hostar så att till och med han får kväljningar. Läser i tidningen att det skall bli hårda vindar i natt och kanske medföljer nederbörd i form av snö. Snart är julen här, när jag tänker efter så är min förkylning nästan att betrakta som tecken på att julen närmar sig, för jag har nästan alltid varit förkyld eller haft influensa så här vid jul. Apropå att vara influensa sjuk, värst var när jag för några år sedan,dagen
efter julafton, en dag vi alla äter, inklusive jag själv, alldeles för mycket,vaknade tidigt på morgonen av att jag fått vinterkräksjukan. Läste en artikel kort därefter där reporten berättade om hans vinterkräksjuka som en nära döden känna igen mig i den beskrivningen. Och då kan jag känna mig glad för att jag bara hostar snidar och fryser.

Prosit på er allihopa
Mvh
Ann-christine

Inga kommentarer:

Bygg flerbostadshus i trä

Pressmeddelande den 2 mars 2020 Bygg flerbostadshus i trä Utvecklingen av stadsbebyggelse i trä ökar markant. Det som driver på den ut...