torsdag 9 februari 2012

Befriande afrikans dans !

Sedan några torsdagar har jag funnit något nytt i min tillvaro. Det är afrikansk dans. Första gången var spännande och jag utförde rörelser som jag inte gjort på bra länge. Min arma snart 55 åriga kropp överaskades bokstavlingen av den afrikanskla dansens rytmiska rörelser. Tänk vad lite trummor och häftig musik kan sätta fart. Morgonen därpå stel som en pinne. Jisses. Högerbenets vadmuskel kändes som om den krymt med flera centimeter och nådde inte riktigt till makren. Jag haltade till kommunalhuset. Pinsamt. Men vad är att göra när man inte gått på någon gympa på länge utan enbart ägnat sig åt lite stavgång då och då, vilket är helt annnat än - afrikansk dans. Nu har jag gått två gånger ytterligare och kroppen och jag är nu helt överens om att det här skall vi fortsätta med. Haer även prövat Groove som också är en slags dansgympa helt suveränt det också. Det är verkligen en fantiskt sätt att tvinga sig själv att röra på sig men också att rensa huvudet från dagens vedermödor och fokusera på något annat. Torsdag och i kväll är det åter dags..........

Inga kommentarer:

Bygg flerbostadshus i trä

Pressmeddelande den 2 mars 2020 Bygg flerbostadshus i trä Utvecklingen av stadsbebyggelse i trä ökar markant. Det som driver på den ut...