fredag 22 mars 2013

Kritiken mot kommunledningen växer i Österåker


Österåker står utan fast kommundirektör
Produktionschefen lämnar in sin begäran om uppsägning för någon vecka sedan
I veckan meddelar personalchefen att också hon lämnar!

Ann-Christine Furustrand (S) kommunalråd i opposition i Österåker
-          Nu är det verkligen krisläge! I slutet av förra veckan föreslog jag kommunstyrelsens ordförande Michaela Fletcher Sjöman (M), Elisabeth Gunnars (Fp) vice ordförande samt Tf komkundirektören att något måste göras. Det här måste vara den allra viktigaste frågan att ta tag i nu. Jag föreslog att en oberoende expert snabbt anlitas för att analysera situationen och för att ta fram en strategi för att vända utvecklingen. En utveckling som nu inte kan betraktas som något annat än ett akut krisläge. Michaela Fletcher Sjöman (M);s  svar till mig var att hänvisa till tf kommundirektör. Det vill säga ingen respons och som det verkar, ingen insikt om det ansvar som det innebär att vara ytterst politiskt ansvarig.
-          Det här håller inte. Nu måste kommunledningen och politiskt ansvariga ta tag i problemen, och sluta stoppa huvudet i sanden. Österåkers kommun befinner sig i ett akut krisläge och jag förväntar mig att kommunstyrelsens ordförande och vice ordförande nu agerar och funderar över det råd och förslag jag gett om att snabbt anlita en oberoende expert för analys av läget och för att ta fram en strategi för att vända trenden. Personalen i Österåkers kommunalhus måste få arbetsro, annars riskerar vi att få se strömavhopp av kompetent personal och det måste förhindras.

Inga kommentarer:

Bygg flerbostadshus i trä

Pressmeddelande den 2 mars 2020 Bygg flerbostadshus i trä Utvecklingen av stadsbebyggelse i trä ökar markant. Det som driver på den ut...