torsdag 27 juni 2013

Idag åkte jag bussen till Dommaruden

 

Med start kl 12.00 fån Åkersberga station åkte jag med bussen som nu börjat går till Dommarudden. Trots denna något lite mulna dag var det 7 personer som åkte denna tur.

Fick trevligt sällskap hela vägen av passagerare som välkomnar att en buss nu äntligen går till Dommarudden.






Jag kände igen argumenten för bussen som
framfördes under turen - de var precis samma
argument som jag framförde när den socialdemokratiska motionen om att inrätta en busslinje till Dommarudden debatterades i
 kommunfullmäktige.

Att ha kämpat får att åstadkomma någonting, som just denna busslinje, och sedan se den och åka med i verklighten känns väldigt bra. Det är inte alltid man som politiker kan så tydligt se resultatet av sin och sitt partis kamp, men det kunde jag idag. Roligt.


Skulle dock önska att skyltningen om  vart bussen går ifrån vid Åkersberga station kunde vara tydligare.  På bussen fanns nu en skylt i alla fall om en väl blygsam, inte fel om även den kunde skyltas upp lite bättre.

Hoppas på lite bättre väder med sol och att fler gör som jag och vi andra sju som idag åkte bussen till Domrudden.




Bussen går tisdagar, torsdagar, lördag och söndag från den 18 juni till den 18 augusti. På förmiddagen går bussen från Åkerberga klockan 10 och kl 12 till Domarudden och sedan tillbaka till Åkersberga klockan 14 och 16. Hållplatser är Åkersberga sttion 635/623, Sörgårdsvägen, Norrgårdsvägen, Alceahuset, Oxenstiernas väg, Åkerstorp, Össebyvägen, Båtstorp, Solskiftesvägen.

Inga kommentarer:

Bygg flerbostadshus i trä

Pressmeddelande den 2 mars 2020 Bygg flerbostadshus i trä Utvecklingen av stadsbebyggelse i trä ökar markant. Det som driver på den ut...