lördag 1 februari 2014

Jag kommer sakna våra samtal

Vid ett av alla våra samtal.
Jag kommer sakna våra samtal. Mycket ledsamt besked jag fått av familjen, att Stefan Cronberg avlidit. Vi lärde känna varandra när han var kommunalråd (M)och jag förälder som stred för bättre barnomsorg. Vi har sedan dess och det är sannolikt mer än 25 år haft kontakt genom åren. Många samtal ,i alla ämnen alltid med stor repsekt för varandra. Vi pratade ofta om den stora brist det finns på politiker som kan mötas, fast man inte alltid delar varandras åsikt - men ändå - se varandra och uppskatta varandra som de personer, de människor vi är. Stefan hade den förmågan, och det uppskattade jag honom för. I Stefan såg jag en god vän och saknaden av vännen Stefan är stor

Inga kommentarer:

Bygg flerbostadshus i trä

Pressmeddelande den 2 mars 2020 Bygg flerbostadshus i trä Utvecklingen av stadsbebyggelse i trä ökar markant. Det som driver på den ut...